Antreprenoriat

Tips&tricks pentru un profil profesional de LinkedIn

Atunci cand vorbim de Social Media, majoritatea oamenilor se gandesc la Facebook si Instagram. Platformele de streaming ca YouTube sau Tik-Tok si chiar cele de business asemenea LinkedIn sau stiri precum Twitter nu se regasesc pe buzele tuturor, desi, mai mult ca sigur, sunt folosite mai tot timpul. In ultimii ani, business-urile au luat avant, iar procesul de recrutare a cunoscut si alte modalitati prin care sa aduca oamenii in contact cu compania. Afla din articolul de mai jos cum iti poti crea un profil puternic de LinkedIn.

Conecteaza-te!

La prima vedere LinkedIn pare o platforma de recrutare, cu ajutorul careia, reprezentanti ai diferitelor companii creeaza joburi la care tu poti aplica. Ei bine, aceasta este mai mult de atat. Da, este o platforma pe care o folosesti in scop profesional, dar LinkedIn este destul de asemanator cu retelele sociale asemenea Facebook, Instagram sau Twitter. Are la baza principii cum ar fi conectarea intre persoane (sau, in cazul acesta, „conexiuni”). Precum si postarea de actualizari, distribuirea si apreciarea continutului si mesageria instantanee cu alti utilizatori. LinkedIn este despre conexiuni. Cu cat te conectezi cu mai multe persoane din acelasi domeniu ca tine, cu atat vei obtine un profil mai puternic.

Diferenta majora este ca profilul tau de pe LinkedIn este un CV. Pe acesta il completatezi cu experienta de lucru, realizarile profesionale sau de ce nu personale, recomandari din alte joburi si recomandari de la colegi/angajatori. Multe companii nationale si internationale posteaza zilnic anunturi de angajare/colaborare pe LinkedIn. Atunci cand aplici pentru un post poti sa-ti partajezi profilul LinkedIn, ceea ce inseamna ca nu va mai trebui sa introduci experienta ta de lucru intr-un formular online lung. 

LinkedIn este un instrument pe care il poti folosi pentru a-ti forma o retea de contacte si pentru a gasi oportunitati de cariera. Sectiunea Jobs a platformei este un instrument puternic pentru gasirea si aplicarea pentru locuri de munca. Exista setari pe LinkedIn care iti permit sa setezi alerte catre recrutori pentru a-i anunta ca esti in cautarea activa a unui loc de munca.

Construieste-ti un profil de LinkedIn puternic cu ajutorul pasilor de mai jos

1. Completeaza toate rubricile din profilul personal
Incepand de la alegerea unei poze de profil formale si pana la completarea campurilor destinate experientei sau studiilor. Un profil completat corect este cel care deschide interesul persoanelor care il acceseaza. Daca acesta este completat insuficient sau succint, neoferind destule informatii, nu vei prezenta interes pentru persoanele care sunt in cautare de angajati sau colaboratori. La fel este si in cazul in care aplici pentru un job cu profilul personal de LinkedIn. Astfel, asigura-te ca fotografia de profil este potrivita.

Da, este extrem de important sa ai una. Membri cu o fotografie de profil obtin pana la de 20 de ori mai multe vizualizari pe profil! In cazul alegerii fotografiei de profil nu vrei sa para ca o fotografie de stock cum ar fi clasica „persoana de birou care zambeste”. In acelasi timp, nu ar trebui sa fie ceva super casual (cum ar fi fotografia ta de profil de pe Facebook). Incearca sa faci un mic research pe profilurile persoanelor din sfera ta de activitate si sa te inspiri. Apoi completeaza rubrica de sub fotografia de profil. Acel chenar este primul lucru pe care recrutorii il vad atunci cand se uita la profilul tau. Ar trebui sa transmita cine esti si despre ce te referi intr-un mod scurt, clar si concis.

,,Vorbeste" despre tine!

2. Adauga o sectiune ,,Despre tine”
Gandeste-te la sectiunea About You de pe Facebook a unei pagini sau persoane pe care o urmaresti. O sectiune buna ,,Despre tine” de pe LinkedIn ar trebui sa includa urmatoarele informatii:

• Anii de experienta in job-ul actual.
• Lista cu cele mai relevante abilitati ale tale.
• Titlul actual al postului pe care il ocupi in prezent.
• La ce ai excelat. Scrie despre orice realizari relevante.
• Ceea ce te pasioneaza.
• Ce fel de rol cauti (daca cauti un nou loc de munca, desigur).

Incearca sa creezi cel putin 3 paragrafe in aceasta rubrica.

3. Foloseste cateva cuvinte cheie pentru a fi mai usor descoperit
Foloseste cuvinte cheie potrivite peste tot. In descriere, rezumat, experienta de lucru si in sectiunea abilitati. De exemplu, daca esti specializat in marketing online, poti adauga urmatoarele cuvinte cheie de-a lungul profilului tau:
• Marketing de continut.
• Copywriting.
• Reclame Facebook si Instagram.
• Creator studio.
• PPC.
• Publicitate.
• Google Ads.
• SEO.

Obtine recomandari

4. Obtine cateva recomandari din partea colegilor sau superiorilor
Ia legatura cu cateva persoane din reteaua ta profesionala de care esti mai apropiat si cu care ai avut interactiuni pozitive. Contacteaza-i si cere-le o recomandare pe profilul tau LinkedIn.

5. Scrie la persoana I
Ai fi surpins sa afli cati oameni scriu pe profilurile lor de LinkedIn la persoana a 3-a. De exemplu: Maria este un expert in marketing online cu peste 10 ani experienta. BIG NO! Scrie la persoana intai. Profilul tau LinkedIn ar trebui sa sune personal si sincer. Expresia la persoana a treia suna mai „fals” si mai pompoasa.

Deci, hai sa recapitulam

Fotografia de profil, cea de coperta si rubrica ,,Despre tine” reprezinta primul contact vizual al unei persoane interesate cu profilul tau. Asigura-te ca ai ales intelept. Conecteaza-te cu cat mai multi oameni pe care ii cunosti sau nu pentru a obtine o vizibilitate mai mare. Construieste-ti un CV clar in platforma LinkedIn si foloseste-l atunci cand aplici pentru job-uri. Astfel, vei invata algoritmul platformei sa iti afiseze ceea ce te intereseaza pe tine. Incearca sa obtii cat mai multe recomandari de la angajatorii pentru care ai lucrat/lucrezi. Foloseste LinkedIn ca o carte de vizita business.

Urmareste fiecare pas descris mai sus si ofera-i platformei LinkedIn o sansa. Fie ca esti in cautarea unui job sau iti doresti sa gasesti colaboratori pe termen lung, LinkedIn este locul unde iti vei putea forma o echipa puternica de business. Locul undei vei cunoaste oameni care activeaza in acelasi sector de activitate ca tine si locul unde poti gasi o multime de oportunitati profesionale.

Ramai cu ochii pe noi. Cat de curand vom reveni cu un articol dedicat platformei Facebook.

Acest articol a fost scris de...