Comunitatea Calivita Sanatate

Meniu complet pentru masa de Craciun, recomandat de un nutritionist

In viata noastra exista foarte multe ocazii de a sarbatori, de a ne bucura impreuna cu cei dragi. Sarbatorii Nasterii Domnului i se da o mare importanta in ceea ce priveste obiceiurile traditionale. Noi stim ca orice eveniment deosebit este insotit, in primul rand, de incarcatura emotionala. Sentimentele care ne incearca sunt cele de bucurie, de dragoste, de recunostinta si intotdeauna dorim sa impartim aceste trairi cu cei dragi. In mod traditional, fiecare popor sarbatoreste diferit in ocazii speciale.

Traditiile si obiceiurile alimentare ale romanilor sunt diversificate si multiple. 

Dintre acestea putem enumera: sarmale, piftie, carnati, friptura de porc, salata boeuf, diverse prajituri si cate si mai cate.
Este destul de „complicat” pentru organismul uman sa proceseze, mai ales dupa perioada postului, o cantitate mare si foarte diversificata de alimente ca aceea pe care o consumam in zilele festive.

Pentru ca aceasta sarbatoare sa ne aduca, cu adevarat, liniste, sanatate si bucurie, asa cum ne dorim de fiecare data, trebuie sa ne gandim ca ceea ce punem pe masa sa fie spre sanatate. 

„A pastra sanatatea este o datorie morala si religioasa, sanatatea este baza tuturor virtutilor sociale si ele nu mai pot fi utile atunci cand nu suntem bine.” scria Samuel Johnson.

O zi de sarbatoare nu trebuie sa difere foarte mult de una obisnuita. Nu este sanatos ca la o singura masa sa mancam o cantitate de alimente pe care in mod normal am fi consumat-o de-a lungul intregii zi.

Alimentatia sanatoasa inseamna un consum moderat, dar variat de alimente preparate culinar pe care le dorim apetisante, gustoase si sigure, repartizate in trei mese principale si eventual doua gustari.

Ce vom servi la masa festiva?

Asadar, daca ne pregatim sa avem o masa de sarbatoare, cel mai bine ar fi sa o organizam la pranz si nu seara. Avand in vedere ca vom manca cantitati mai mari de alimente, putem sa renuntam, in acea zi, la gustari si la masa de seara. 

Rezulta ca vom servi un mic dejun usor, compus din fructe, seminte si eventual cereale. 

Masa festiva va putea contine cam 50% glucide, 20% proteine, 30% grasimi

Referindu-ne la cantitatea de calorii, vom putea consuma la aceasta masa, in conditiile specificate mai sus, aproximativ 1500 kcal.

Detaliat: 2 linguri de salata boeuf, 100 g preparate pe baza de carne, 3 sarmale, 150 g de friptura cu garnitura de legume, doua felii mici de paine, 3 bucati mici de prajitura de casa. 

Este de preferat sa consumam verdeturi si legume: rosii, ceapa verde, ridichi, patrunjel, condimente. Aportul marit de enzime din legume va imbunatati procesul digestiv. 

Sa tinem cont de faptul ca grasimile incetinesc digestia si pot provoca, in combinatie cu alte alimente, indigestie. Ca urmare, vom renunta pe cat posibil la unt, smantana, slanina, creme, maioneza.

Suplimentele alimentare vor sustine digestia, dar pastreaza echilibrul

De asemenea, vom consuma bauturi in cantitate mica. Apa bauta in timpul mesei dilueaza sucurile gastrice si ingreuneaza sistemul digestiv. 

Bauturile alcoolice sunt permise in limita a: 30 ml tuica, 130 ml vin sau 330 ml bere. Bauturile dulci, carbogazoase nu sunt recomandate.

Grija deosebita trebuie sa avem in ceea ce priveste cantitatea de sare adaugata.
De asemenea, pentru a imbunatati procesul digestiv si chiar metabolismul este indicat sa folosim suplimente alimentare.
Fie ca este vorba despre o masa festiva, o masa principala mai bogata cantitativ sau o digestie deficitara va recomand sa folositi Cholestone si Digestive Enzymes de la Calivita.

Cholestone este un produs pe baza de ulei din seminte de in, acizi grasi omega-3, pectina din mere, lecitina si usturoi. Aceasta combinatie de ingrediente sustine digestia si metabolizarea normala a lipidelor si a colesterolului la nivel hepatic.

Totodata ajuta la mentinerea sanatatii sistemului cardiovascular si reduce riscul depunerii de colesterol pe peretii vaselor sangvine.
Colesterolul, in limite normale, protejeaza sistemul cardiovascular si musculatura intregului corp, ajuta la sintetizarea vitaminei D3 si chiar se comporta asemenea antioxidantilor.

Nu uita de enzimele digestive

Meniul de sarbatori contine foarte multe ingrediente bogate in grasimi saturate, care ne predispun aproape imediat la o crestere a vascozitatii sangvine si a procentului de trigliceride. Ar fi impetuos necesar consumul unei tablete de Cholestone odata cu masa.
Enzimele digestive si substantele active de origine vegetala din produsul Digestive Enzymes sprijina digestia. Formula complexa reduce disconfortul abdominal, balonarea si senzatia de prea-plin dupa masa

De asemenea, previne refluxul gastric si sprijina descompunerea lipidelor, proteinelor si carbohidratilor.

Digestive Enzymes este un complex de ingrediente cate actioneaza sinergic.
Contine: pancreatina, seminte de chimen, turmeric, acid glutamic, pepsina, bromelaina, diastaza, proteaza si papaina.
Este foarte simplu sa adaugam ca supliment o tableta de Digestive Enzymes si abdomenul nostru va „respira” usurat.
Dupa servirea mesei, masajul abdomenului sub forma de cercuri, de la dreapta la stanga, repetate de 20-30 ori si o scurta plimbare ne vor fi de ajutor.

Chinezii spun: fa 100 de pasi dupa masa si poti trai 99 de ani.

Fiecare dintre noi sa adopte o conduita alimentara care sa genereze sanatate, energie si bucurie.
O alimentatie diversificata si echilibrata cantitativ poate sa aduca necesarul optim de nutrienti.

In incheiere, va multumesc si va doresc tinerete fara batranete si viata fara de boala!

Acest articol a fost scris de...