Antreprenoriat

Magazin online – de la idee la afacere

,,Deschiderea magazinului online a fost o continuare a activitatii mele incepute alaturi de Compania Calivita. Am ales sa dezvolt pe langa activitatea offline si magazinul online din dorinta de a ma adapta generatiilor de oameni activi care vor veni. Am pornit acest magazin in anul 2009 cand am sesizat ca daca ma uitam la generatia viitoare de oameni activi, antreprenorii erau copiii si adoloscentii de atunci." - spune Madalin Frunza, antreprenor.

Magazinul online presupune cativa pasi

Am luat aceasta decizie ca o necesitate de a ma mentine si de a ma putea adresa generatiei care urma sa vina. Mai mult decat atat, am gasit in compania Calivita un sprijin puternic pentru a putea sa ma dezvolt si in aceasta directie.

Aparent este simplu sa pornim un magazin online, insa este necesar sa tinem cont de foarte multi factori precum:

– Elemente juridice ale comertului online.
– Fluxul logistic al magazinului (aprovizionarea, depozitarea, livrarea, contracte furnizori si curieri).
– Politica pretului.
– Planul de rentabilitate.
– Fluxul utilizatorului in procesul de comanda online.
– Profilul cumparatorului.
– Planul de marketing.
– Canalele de marketing si promovare.

– Impartirea bugetelor intre operational, obiectivele de dezvoltare si marketing.
– Tactici prietenoase de dezvoltare SEO (search engine optimisation).
– Cosuri abandonate.
– Marketing afiliat.
– Activitate in social media.
– Newslettere si email marketing.
– Optimizarea magazinului pe dispozitivele mobile.

La inceput poate parea greu, dar e important sa ai un sprijin

Pentru un incepator, toate aceste lucruri par a fi destul de coplesitoare. Totusi, compania Calivita mi-a oferit sprijin in tot ceea ce inseamna fluxul logistic si politica pretului, lucruri esentiale si costisitoare pentru un magazin la inceput de drum.

Ce avantaje si dezavantaje au antreprenorii online ai putea intreba, nu?

Consider ca cel mai mare avantaj al antreprenoriatului online este ca multi oameni fac cumpăraturi online. Acum oamenii activi si cu resurse financiare, cu varste cuprinse intre 35 si 55 de ani, cauta online, se informeaza online si fac cumparaturi online.
Daca in urma cu cativa ani se putea admite ca este mai putin costisitor un magazin online fata de unul clasic offline, acest lucru nu se mai aplica in zilele de astazi. Ca sa ai vizibilitate in online ai nevoie de resurse financiare inainte de a le obtine.  Acest fapt il consider ca principalul dezavantaj.

Ce am invatat din business-ul online?

Mai oportun consider ca este sa spun ca, am avut ocazia in cadrul colaborarii cu Calivita prin programele lor de training si formare, sa ma formez ca om de afaceri. Sa ma dezvolt si sa evoluez constant.
Am avut ocazia sa ma pregatesc in vanzari, public speaking, planificare strategica, coaching si lidership si psihologia persuasiunii. Prin punerea lor in practica in activitatea mea am ajuns sa le stapanesc.
As vrea sa transmit ca oricat de greu sau imposibil ar parea un lucru la inceput, trebuie luat treptat. Luat cu consecventa pas cu pas si cu siguranta se poate realiza. Mai mult decat atat, pentru cei care doresc sa porneasca un asemenea business, vor gasi in Calivita un partener de nadejde.

Mediul online prinde avant

Perioada pe care o traversam este una fara precedent pentru generatia noastra. 
Faptul ca am fost prezent acolo unde oamenii au putut cu precadere sa “fie prezenti” a insemnat pentru mine mai mult decat continuarea activitatii. Am reusit astfel sa imi ating una dintre valorile mele, sa ajut oamenii sa aiba o sanatate mai buna in aceasta perioada cand acest lucru parea imposibil.

Va doresc mult spor si va doresc sa identificam in tinerii de astazi viitorii lideri de maine! Imi doresc sa gasim care este metoda prin care ne putem adresa lor pentru a fi pregatiti sa intampinam viitorul!

Acesta articol a fost scris de...