Sanatate

Importanta fibrelor pentru slabit

Activitatea fizica nu numai ca este extrem de benefica pentru sanatate, dar ajuta si la remodelarea siluetei. Totusi, cele mai bune rezultate apar cand activitatea fizica este completata de o alimentatie variata si bogata in anumite categorii de nutrienti, pentru a aduce si rezultatele dorite: definirea grupelor de muschi, tonifierea, eliminarea retentiei de apa si cel mai important, remodelarea corporala: pierderea kilogramelor in plus. Pentru aceasta din urma o categorie de nutrienti ne atrage mai mult atentia: fibrele.

Cum actioneaza fibrele

Alimentele bogate in fibre, dar si suplimentele alimentare pe baza de fibre nu numai ca asigura o satietate pentru mai mult timp, ci si impiedica organismul sa absoarba unele dintre caloriile din alimentele pe care le consumi. De asemenea, ajuta metabolismul sa functioneze la capacitate maxima si sa intensifice arderile. Practic, fibrele te vor ajuta sa eviti sa ,,pui” kilogramele inapoi sau sa acumulezi altele noi.

Cum fac acest lucru? Fibrele incetinesc viteza digestiei. Acest lucru te face sa te simti plin si te poate ajuta sa mananci mai putin. Cand te simti plin dupa masa, este mai putin probabil sa simti nevoia unei gustari o ora mai tarziu. Deoarece fibrele ajuta la incetinirea digestiei, incetinesc si cat de repede raspunde organismul tau la carbohidratii pe care ii consumi. Te vor ajuta sa-ti gestionezi mai bine glicemia, ale carei fluctuatii sunt raspunzatoare de pofta de dulce sau ,,de ceva bun”.

Mai simplu spus, fibrele sunt carbohidrati complecsi care sunt digerati si absorbiti mai greu in corp. Spre deosebire de grasimi, proteine si carbohidrati simpli, pe care sistemul tau digestiv le descompune si le absoarbe, transformandu-le in energie sau in…kilograme in plus.

Fibre solubile sau fibre insolubile?

Exista doua tipuri de fibre. Fibrele solubile atrag apa, se umfla si tind sa ajute la incetinirea digestiei. Fibrele solubile sunt cele care te ajuta sa obtii – sau sa iti mentii – o greutate sanatoasa, asigurand acea senzatie de satietate pe termen lung.

Fibrele insolubile sunt cheia regularitatii. Asemenea fibrelor solubile, fibrele insolubile pot juca un rol cheie in controlul greutatii prin intarzierea senzatiei de foame. Consumul de fibre insolubile promoveaza o digestie sanatoasa prin ameliorarea constipatiei. Adaugarea mai multor fibre insolubile in dieta poate face lucrurile sa se miste, imbunatatind peristaltismul.

Astfel, pe scurt, fibrele solubile accelereaza metabolismul si, implicit, arderile metabolice, in timp ce fibrele insolubile participa la un proces bland de detoxifiere, imbunatatind procesele digestive si miscarile peristaltice.

Mananca incet!

Daca incerci sa slabesti, a manca incet si mai atent/constient te poate ajuta sa mananci mai putin si sa slabesti. Este nevoie de timp pentru a constientiza, mai corect spus creierul tau sa constientizeze, ca nu-i mai este foame. Cand iti consumi rapid mancarea, creierul tau poate sa nu ,,inregistreze” cat de mult ai mancat si te poate face sa ajungi sa mananci prea mult. Aici intervine un regim alimentar bogat in fibre, pentru ca, dupa cum am scris mai sus, fibrele isi vor mari volumul si te vor ajuta sa te simti satul mai repede.

Digestia presupune mai multe procese, care depind unul de altul. De indata ce vei vedea, mirosi sau te vei gandi la mancare, se va produce mai multa saliva. Saliva contine enzime care descompun alimentele si umezeste gura pentru o inghitire mai usoara.

Stomacul va incepe sa secrete mai mult acid. Intestinul subtire incepe sa se pregateasca pentru peristaltism. Si asa mai departe.

Daca grabesti acest proces, iti fortezi tractul gastro-intestinal sa se ocupe de lucruri inainte de a fi pe deplin pregatit si va secreta mai mult decat este nevoie. In acest fel apar si disconforturile digestive, dar si kilogramele in plus.

Digestia incepe in cavitatea bucala, asa ca muscaturile mari care sunt mestecate inadecvat vor fi mai dificil de digerat pentru stomacul tau. Alimentele care nu sunt descompuse in mod corespunzator in chim pot duce la indigestie si alte potentiale probleme gastrointestinale.

Rolul fibrelor

Fibrele solubile participa la:
Reducerea absorbtiei grasimilor si la controlul greutatii.
Scaderea colesterolului. Fibrele solubile pot ajuta la scaderea nivelului de colesterol sau a cantitatii de colesterol liber din sange.
Sustinerea unul nivel constant al glicemiei deoarece previn cresterile bruste ale nivelului de zahar din sange.
Reducerea riscului de boli cardiovasculare. Consumul regulat de fibre solubile poate reduce riscul de boli de inima si afectiuni circulatorii.

Fibrele insolubile participa la:
Prevenirea constipatiei. Prezenta lor accelereaza miscarea intestinala, ajutand la prevenirea blocajului gastrointestinal si a constipatiei.
Prevenirea blocajelor intestinale in colon si formarea hemoroizilor.

Astfel, senzatie de satietate este asigurata de fibrele solubile care incetinesc procesul de digestie al alimentelor, ajutandu-te sa te simti satul mai repede. Fibrele insolubile umplu fizic spatiul din stomac si intestine, sporind senzatia de satietate.

Incearca Nopalin, de la Calivita

In cazul unui adult sanatos cantitatea de fibre consumate zilnic ar trebui sa fie intre 20-38g, iar cele mai bune surse de fibre sunt cerealele integrale, fructele si legumele proaspete, leguminoasele si nucile.

Suplimentele alimentare sunt, de asemenea, o alternativa excelenta pentru a-ti suplimenta cantitatea de fibre din alimentatie. Aici se remarca Nopalin de la Calivita, un produs minunat pe baza de fibre din extract de cactus Nopal.

nopalin 3-min

Extractul din cactus Nopal din tabletele Nopalin reprezinta o sursa extrem de bogata de fibre. Acesta stimuleaza procesele de detoxifiere, eliminand surplusul de apa din organism, intensifica metabolismul, sprijina digestia si impiedica absorbtia grasimilor, oferind, in acelasi timp, si o senzatie de satietate mai indelungata.

Nu uita! Fibrele au nevoie de apa pentru a fi digerate in mod corespunzator. Ambele categorii de fibre te vor ajuta sa slabesti, asa ca asigura-te ca le incluzi in regimul tau alimentar.

Acest articol a fost scris de...