Cum a aparut TikTok?
Cunoscut mai intai ca musical.ly, TikTok a luat forma actuala in anul 2018. musical.ly a fost o aplicatie de partajare a continutului video in format scurt (15 secunde). Aplicatia a fost foarte populara in randul creatorilor de continut care au devenit extrem de cunoscuti datorita videoclipurilor lor pe aceasta aplicatie.
Cu toate acestea, in august 2018, aplicatia a fost preluata de o alta companie, iar utilizatorii sai au fost mutati automat in TikTok.
O parte dintre instrumentele de editare ale videoclipurilor au fost pastrate si imbunatatite. Cele 15 de secunde alocate fiecarui videoclip au ramas pana in anul 2020. In acel moment, aplicatia TikTok a permis realizarea si incarcarea videoclipurilor de 30 de secunde, 1 minut sau 3 minute. Acum chiar se zvoneste ca aplicatia va permite si incarcarea videoclipurilor de 10 minute.
Videoclipurile de pe TikTok se viralizeaza extrem de repede
TikTok s-a bucurat de o crestere rapida devenind una dintre cele mai populare aplicatii de Social Media din intreaga lume.
Poti gasi videoclipuri legate de aproape toate interesele pe TikTok. De la trucuri DIY si tutoriale de machiaj pana la jocuri, sport sau diferite materiale informative. Nu exista cu adevarat un tip de continut „corect” sau „gresit”.
Videoclipurile sunt adesea jucause si profita la maximum de instrumentele de editare pentru a face cele 15-30 de secunde de videoclip cat mai memorabile.

Important aici, ca pe toate platformele de Social Media, este ca postarile sa fie constante si intr-un numar mai mare pentru a se putea viraliza. Pe TikTok ai putea, linistit, sa postezi cate 2-3 videoclipuri pe zi, dar asta inseamna un efort mai mare din partea ta. O medie ideala ar fi cam 5 postari saptamanale, in functie de continutul pe care te decizi sa il faci si…dorinta urmaritorilor.
Cum poti creste pe TikTok
Posteaza constant
Oamenii petrec in medie de 1 ora/zi pe TikTok. Cu volumul pornit! Ceea ce nu se intampla in cadrul continutului video de pe Facebook sau Instagram. 75% din timpul petrecut este pe pagina ForYou. Un fel de feed, asemenea celui de pe Instagram, unde oamenii sunt in cautare de continut nou si de noi conturi de urmarit.
Cresterea unui cont pe TikTok este relativ rapida, dupa cum am scris si mai sus. Oamenii petrec mult timp pe ForYou, interactionand prin follow sau reactii la videoclipurile care le apar.

Videoclipurile apar pe pagina ForYou in functie de un anumit algoritm, care se poate schimba. Se bazeaza pe preferintele si istoricul activitatii utilizatorilor individuali. Asta inseamna ca NU există doua feed-uri ForYou care vor fi exact la fel.
Daca tu vei urmari preponderent conţinut video cu animale, de exemplu, atunci 2 din 3 videoclipuri vor fi cu animale.
Urmareste trendurile
Urmareste trendurile si fa-le
TikTok este o aplicatie unde se formeaza trendurile. Cele mai comune sunt: crearea diferitelor coregrafii pe diferite melodii, cosplay (joc de roluri), lips syncing (imitarea versurilor dintr-o melodie) sau aplicarea de efecte 3D pe baza carora poti construi continut.
De ce unele conturi au o crestere mai rapida decat altele? Simplu! Des si in trend. Trendurile apar des si trec la fel de des pe TikTok. Daca o melodie sau o provocare este in trend astazi, s-ar putea ca peste 2-3 zile sa fie inlocuita cu altceva. Ca o mica paranteza, majoritatea trendurilor vin din SUA.
Astfel, creatorii de continut posteaza 1-2-3 videoclipuri pe zi folosind melodiile, efectele, dansurile, #-urile sau etichetele care sunt in acel moment in trend, sporindu-le cresterea urmaritorilor. Folosirea sunetelor, a efectelor sau a #-urilor care sunt in trend, la care se adauga si o activitate de cateva ore si cateva videoclipuri incarcate simultan, ajuta la cresterea contului.
Nu uita de hashtag-uri!
Videoclipuri mai scurte! Yaass!
Algoritmul ,,recompenseaza” videoclipurile care sunt vizionate de la inceput pana la sfarsit, asa ca ar fi de preferat ca cel putin unele dintre videoclipuri sa fie mai scurte. Pentru a creste sansele ca utilizatorii sa le vizualizeze pana la sfarsit. 15-30-45 de secunde este o durata decenta.
Efecte in trend
Efectele in trend au un impact mare atat datorita popularitatii utilizarii lor in acel moment, cat si datorita faptului că TikTok va promova activ videoclipuri care utilizeaza aceste efecte.

Hashtag-uri populare
Majoritatea creatorilor TikTok cunosc deja valoarea hashtag-urilor. Hashtag-urile populare si provocarile prin hashtag pot avea un impact semnificativ asupra vizibilitatii videoclipurilor. Se folosesc atat hashtag-uri populare, cat si cele care sunt in trend in acel moment.
Poti folosi aceasta platforma https://tiktokhashtags.com/ pentru a face cele mai bune alegeri pentru hashtag-urile pe care le folosesti.
Incearca!
TikTok este abia la inceput si inca nu ofera atat de multe instrumente de business precum alte platforme de Social Media. Este adevarat ca exista, in Romania, cativa parteneri TikTok care te pot ajuta sa creezi publicitate platita, insa este abia la început. Concentreaza-te, cel putin in acest moment, sa creezi o strategie de continut video: subicte abordate, frecventa postarii, timeline-ul continutului s.a.m.d. Nu va fi usor, insa sigur te vei bucura rapid de rezultat prin munca si consecventa.
Acest articol a fost scris de...
