Antreprenoriat

Este Facebook un trend pentru companii si antreprenori?

Facebook este, fara doar si poate, cea mai populara retea de socializare de pe planeta, cu aproximativ 2 miliarde de utilizatori activi lunar! In ceea ce priveste promovarea unei afaceri sau a unui brand prin intermediul acestei retele, avantajul Facebook este ca face posibila realizarea si vizarea unor audiente foarte specifice cu campaniile publicitare, de exemplu. Cu alte cuvinte, te va ajuta sa ajungi fix la publicul targetat, care se afla, in marea lui majoritate acolo.

Social Media poate deveni cel mai bun prieten

O prezenta solida in Social Media (Facebook, Instagram, YouTube, Tik-Tok, etc) va raspandi vestea despre produsele si serviciile promovate. Va atrage clienti si va genera vanzari. A fi prezent in mediul online poate fi o modalitate rentabila de a atrage noi si potentiali consumatori. Poti ajunge la un public global la un cost decent pentru ca multi consumatori cerceteaza afacerile pe online inainte de a decide de la cine sa cumpere.
Chiar daca esti la inceput de drum sau veteran in lumea afacerilor, prezenta ta pe Facebook este un must have pentru publicul tinta. Retine ca online-ul este primul loc unde te vor cauta oamenii. Pagina de Facebook Business este prima interactiune a afacerii tale cu potentialii consumatori. In acelasi timp este si locul unde este influentata decizia de cumparare. 

Aminteste-ti! Scopul principal este sa oferi oamenilor continut de calitate si o imagine cat mai clara a serviciilor si produselor tale, iar obiectivul final este, desigur, conversia.

Acum, probabil ca in momentul in care citesti acest articol administrezi deja o pagina de business pe Facebook si te intrebi cum ai putea sa o aduci la nivelul asteptarilor consumatorilor tai. Cum ai putea sa tii pasul cu trendurile si, in acelasi timp, sa te diferentiezi de concurenta.

O imagine cat o mie de cuvinte

1. Incepe cu o fotografie de profil reprezentativa pentru tine ca antreprenor sau pentru brandul tau.
De la un logo al companiei, pana la o fotografie cu tine, daca esti freelancer sau consultant. A fi recunoscut este important pentru a fi gasit si apreciat, in special in rubrica de Cautarea Facebook. O fotografie de profil reprezentativa ii va ajuta pe consumatori sa ajunga mai usor la tine. Alege cu intelepciune pentru a evita confuziile. Nu uita si de poza pentru sectiunea de cover (coperta) care, de asemenea, trebuie sa ,,vorbeasca” despre activitatea principala pe care o desfasori sau care sa contina logo-ul.

2. Adauga un buton call to action.
Prin acest buton call to action, care se afla sub imaginea de cover, se realizeaza contactul direct dintre pagina ta si un potential/existent cosumator. Poti alege ca urmaritorii tai sa iti trimita mesaje pe Whatsapp sau prin intermediul Messengerului de Facebook. Poate chiar sa te sune, sa afle mai multe informatii sau sa faca o achizitie/rezervare direct pe site-ul afacerii tale. Optiunile sunt mai multe, iar tu trebuie sa descoperi care se potriveste cel mai bine activitatii si comunitatii tale.

,,Vorbeste" despre afacerea ta

3. Completeaza sectiunea „Despre”.
Dupa ce ai ales o poza de profil si pentru cover, dupa ce ai setat si acel buton call to action, am ajuns la una dintre cele mai importante sectiuni ale paginii tale de Facebook: sectiunea „Despre”.

„Despre” este inca unul dintre primele locuri pe care le vor cauta consumatorii atunci cand incearca sa obtina mai multe informatii despre pagina ta.
Cand vine vorba despre informatiile care ar trebui sa se regaseasca acolo, ai putea sa incerci cu o descriere generala a activitatii. Poti scrie despre misiunea companiei, sa adaugi informatii despre companie sau pur si simplu povestea ta. Procedand astfel, publicul tau poate intelege ce reprezinta afacerea ta inainte de a decide sa o aprecieze.

4. Creeaza o voce personala, unica prin intermediul continutului.
Utilizatorilor Facebook le place sa creeze conexiuni si sa se regaseasca prin ceea ce citesc. Astfel, cu cat postarile au o voce mai impersonala, cu atat este mai posibil sa nu rezoneze cu afacerea ta. Atentie! Acest lucru nu este in totalitate valabil si in domeniul B2B, unde limbajul folosit este de nisa si prin intermediul caruia se doreste un anumit public tinta.

5. Posteaza regulat!
Am putea spune ca aceasta regula este The Holy Grail pentru toate platformele de Social Media. Spre deosebire de media traditionala (cum ar fi reviste sau televiziune) sau alte medii online (cum ar fi paginile web), retelele de socializare sunt construite in jurul actualizarilor frecvente. Incearca ca prin postarile tale sa cuprinzi avantajele/beneficiile de baza ale afacerii tale. Ceea ce te diferentiaza pe tine, ca afacere/brand de concurenta. O medie de 2 postari pe zi, timp de 4-5 zile, este mai mult decat suficient pentru a fi permanent in contact cu persoanele care te urmaresc.
Totusi, principiul de baza este sa postezi atunci cand ai continut interesant si sa analizezi cat de des doreste publicul tau sa postezi.

Fii in permanenta atent la nevoile consumatorilor tai

6. Creeaza engagement prin comentarii si raspunde rapid.
Incurajeaza-i pe urmaritorii din comunitatea ta sa raspunda la postari sau sa-si posteze propriile pareri despre un anumit subiect. Daca nu vei raspunde comentariilor lasate de consumatori, fie ele sub forma de critici sau recomandari, acest lucru va slabi dorinta lor de a interactiona cu tine. Se vor indeparta treptat.

De asemenea, incearca sa creezi campanii de reduceri sau sa oferi discount-uri punctuale. Cercetarile arata ca reducerile si cadourile sunt cel mai popular motiv pentru care un client sa urmareasca pagina de Facebook a unei companii. De asemenea, concursurile si jocurile pot fi folosite pentru a-ti anima pagina.

Instrumente de business pe care le poti folosi

1. Creator Studio https://business.facebook.com/creatorstudio.

Acest instrument iti va permite sa programezi in avans continut atat pe pagina de Facebook, cat si pe cea de Instagram.

2. Business Manager: https://business.facebook.com

Business Manager este o suita de instrumente care ofera functii mai extinse paginilor. Este ca un cont de afaceri pentru Pagina ta. Este locul unde iti poti gestiona pagina in intregime. Poti sa-i revizuiesti activitatea, sa configurezi si sa gestionezi functiile de comert electronic dupa caz, sa creezi campanii publicitare, sa vezi statistici si multe altele, dar acestea sunt cateva dintre cele mai importante.

Acest articol a fost scris de...