Minutul Calivita

De ce avem nevoie si de prebiotice atunci cand luam probiotice?

Am fost intrebata de foarte multe ori in farmacie care este cel mai bun probiotic si adevarul este ca raspunsul difera. Suplimentele cu probiotice sunt reprezentate de o multime de tulpini bacteriene si diverse combinatii astfel ca ideal este sa alegi personalizat in functie de situatia ta punctuala. Suplimentul despre care iti voi vorbi astazi se potriveste insa mai multor situatii si il poti avea in casa pentru a il administra atunci cand ai disconfort gastric, cand treci printr-o perioada stresanta si microbiomul tau e afectat sau cand urmezi un tratament cu antibiotice

Avantajul lui este ca nu are doar tulpini bacteriene ci si fibre prebiotice. Ele actioneaza impreuna si fiind sub forma de tableta masticabila il poti administra foarte usor chiar si copiilor mai mari de 3 ani.

Un aspect important este sa nu alegi orice combinatie de tulpini. Sa incerci sa te documentezi despre tulpinile considerate sigure si care au studii in spate.

Asa sunt cele 3 tulpini din ProbioBalance

Lactobacillus rhamnosus este cea mai bine documentata tulpina bacteriana si este eficienta atat in tratamentul cu antibiotic dar si in enterocolita.

Bififobacterium longum este una dintre cele mai studiate tulpini de Bifidobacterium si este implicata in mentinerea unui microbiom sanatos. Ea sustine si dezvoltare celorlalte tulpini dar sintetizeaza si metaboliti precum butirat, cu rol important in mentinerea sanatatii intestinale.

Ultima tulpina din compozitia ProbioBalance este Lactobacillus acidophilus, una dintre cele mai utilizate tulpini benefica in infectii cu rotavirus, Clostridium sau infectii vaginale.

Faptul ca aceste tulpini sunt alaturi de fibrele prebiotice de tip fructo-oligozaharide face ca ProbioBalance sa fie un ajutor in situatii neprevazute. Il poti lua in caz de disconfort abdominal atunci cand vrei sa il ameliorezi repede sau atunci cand stii ca nu ai avut o dieta echilibrata si probabil ai dereglat microbiomul.

Hai sa vedem ce sunt prebioticele si probioticele si de ce este mult mai bine sa administram combinatia intre cele 2

Prebioticele reprezinta hrana pentru bacteriile noastre bune din intestin, in timp ce probioticele reprezinta efectiv tulpinile bacteriene benefice, bacterii.

Prebioticele sunt unele fibre alimentare, nu toate, si din pacate nu reusim de cele mai multe ori sa asiguram aportul necesar. Ele se gasesc in putine alimente precum: usturoi, ceapa, anghinare, sparanghel.

Probioticele le gasim in alimentele fermentate (muraturi, kefir). Daca nu prioritizam consumul regulat al acestor alimente, cel mai probabil vom avea nevoie la un moment dat de un supliment.

Suplimentele cu probiotice trebuie neaparat alese de la un producator de incredere, deoarece aceste bacterii sunt foarte sensibile la depozitare si se inactiveaza daca nu sunt de calitate.

Probioticele de obicei se administreaza pentru o perioada limitata de timp, cam 1-3 luni, specific pentru o anumita patologie, problema sau de exemplu atunci cand administram antibiotice. 

Cand administram probiotice, ele au efect pe moment, dar oricum aceste tulpini nu rezista mult timp daca nu ai hrana, adica exact acele prebiotice mai inainte mentionate.

Tocmai de aceea, daca ai nevoie de un probiotic, ideal este sa alegi un produs care sa aiba in componenta si prebiotice. 

Un exemplu este ProbioBalance de la Calivita, o combinatie intre 3 dintre cele mai studiate tulpini: Lactobacillus rhamnosus, Bifidobacterium longum, Lactobacillus acidophilus. Acesta contine si fibre prebiotice reprezentate de FOS care sa sustina aceste bacterii. 

Se administreaza de preferat cu jumatate de ora inainte de mese astfel incat tulpinile sa nu stagneze mult in stomac si sa fie distruse de acidul gastric ci sa ajunga repede in intestin unde isi exercita efectul pozitiv.

Acest articol a fost scris de...