Momentul in care Calivita intra pe piata romaneasca era foarte dificil. Generatii intregi de romani erau loviti din plin de o asa-numita „tranzitie”.
Trecerea de la o economie centralizata, autarhica si cumplit de neperformanta, la economia de piata se facea greu. Se facea cu multe ezitari si pasi inapoi, cu rezultate catastrofale asupra nivelului de trai al populatiei.
Lipsa unor masuri de reforma coerente, dublata de lipsa capitalului privat si o legislatie haotica faceau ca marile firme de stat sa se prabuseasca inexorabil. Acest lucru lasa pe drumuri milioane de oameni. Pentru a evita tulburarile sociale, cei trimisi acasa erau amagiti cu salarii compensatorii, in aparenta generoase si cu pensionari anticipate, la fel de atractive, in aparenta.
Dar inflatia le-a sters rapid economiile, iar valoarea reala a pensiilor a devenit derizorie.
Comunitatea Calivita s-a dezvoltat extrem de repede
Milioane de oameni educati, cu calificari profesionale bune, capabili si in plina perioada de activitate, au aflat ca societatea nu mai are nevoie de ei, ca au devenit inutili.
Astfel ca oferta Calivita a reprezentat o oportunitate extraordinara pentru multi dintre acestia.
Calivita oferea posibilitatea pornirii unei afaceri stabile, fara a fi nevoie de un capital de pornire, oferea un know-how verificat si eficient. Dar cel mai mult a contat faptul ca le oferea recunoasterea si aprecierea valorii lor umane si profesionale.
Rapid, am fost martorul unei cresteri incredibile. In doar cativa ani s-a format o comunitate dinamica si puternica de oameni foarte diversi ca varsta si background profesional, dar care aveau in comun valorile Calivita.
Inca de la inceput, diversitatea membrilor comunitatii Calivita a fost mare.
Erau simpli consumatori de produse, manati de dorinta de a avea un stil de viata sanatos sau care aveau diverse afectiuni si primisera de la medicii curanti retete care contineau suplimente Calivita.
Apoi, erau multi membri care aveau locuri de munca cu salarii submediocre si care incercau sa isi suplimenteze veniturile pentru a face fata provocarilor zilnice.
In fine, era un nucleu foarte solid de oameni cu spirit antreprenorial. Ei sesizasera oportunitatea Calivita si cei care s-au implicat trup si suflet in aceasta afacere au ajuns rapid sa castige lunar sume la care nu indraznisera sa viseze vreodata.

Nu a fost mereu floarea la ureche
Calivita Romania a devenit un jucator important si respectat pe piata vanzarilor directe. Venea cu o oferta de suplimente alimentare de inalta calitate si cu o oferta de business deosebit de atractiva.
Desigur, lucrurile nu au mers intotdeauna struna. Odata cu aderarea la Uniunea Europeana se deschideau noi orizonturi, salariile cresteau rapid. Concurenta devenea tot mai puternica. Apoi, criza financiara a lovit puternic in bugetele consumatorilor, facandu-ne si noua viata mai grea. S-a mai adaugat si aparitia a ceva ce azi numim cu un termen general social media, ceea ce a schimbat mult modul de informare apoi si modul de consum al consumatorilor. La prima vedere, aceste schimbari in comportamentul consumatorilor aveau foarte putin, chiar deloc, de-a face cu vanzarea directa, om la om.
Dar flexibilitatea si capacitatea de adaptare a Calivita la noile conditii de piata au contribuit la intelegerea si internalizarea noilor conditii de business.
Toate aceste schimbari ne-au ajutat sa intelegem mai bine asteptarile clientilor nostri. Sa anticipam schimbarile pietei si sa ne adaptam permanent strategiile de marketing, comunicare si vanzari. Toate acestea au facut ca orice momente dificile, cum a fost de exemplu teribila criza Covid-19, sa fie depasite cu succes.
Comunitatea Calivita este una dinamica
Calivita este o firma orientata spre clientii sai. Fie ca vorbim despre simpli consumatori, de cei care folosesc colaborarea cu noi pentru completarea propriilor venituri din activitatea de baza sau de partenerii antreprenori independenti care isi dezvolta propria afacere in parteneriat cu Calivita.
Incercam sa intelegem nevoile si asteptarile fiecarui segment oferindu-le rapid solutii adaptate acestor nevoi.

De aceea diversitatea membrilor comunitatii Calivita este remarcabila. Pentru ca suntem capabili sa oferim raspunsuri pe masura asteptarilor fiecarui membru.
Iar acest lucru nu este valabil doar cand vine vorba de comunicare si marketing, este valabil pentru intreaga oferta a firmei, de la cea pentru simpli consumatori pana la partenerii strategici.
Astfel, consumatorii dornici de a beneficia de produse de calitate exceptionala la un pret corect reprezinta un segment important al acestei comunitati.
Dar cei mai multi dintre acesti consumatori fac pasul urmator in integrarea intr-o comunitate cu un stil de viata sanatos, recomandand celor apropiati produsele noastre. Calivita ii recompenseaza cu bonusuri generoase care le reduc semnificativ pretul de achizitie la cumparaturile ulterioare.
Strategia Calivita este de a oferi tuturor informatiile necesare, adaptate la nevoile lor
Multi membri profita de oportunitatile oferite pentru a-si suplimenta veniturile pe langa joburile de baza, intr-un mod foarte placut si fara un efort semnificativ. Pana la urma, sa recomanzi celor apropiati niste produse pe care le-ai incercat si apreciat din plin nu e deloc greu. Iar acest lucru devine si mai motivant odata cu introducerea noului sistem Fast Track. Acesta iti aduce din partea Calivita o recompensa imediata de 20% din valoarea neta a cumparaturilor facute in urma recomandarilor tale de catre membrii noi.
In comunitatea Calivita incep sa se regaseasca si persoane active, cu joburi excelente, dar care doresc sa scape de constrangerile unor slujbe extrem de intense si stresante. Dar si Ei se regasesc in valorile si stilul de viata natural si sanatos al comunitatii Calivita.
Remarcabil de mare este si numarul terapeutilor si medicilor care se bazeaza pe produsele noastre pentru a le oferi pacientilor pe care ii trateaza cele mai bune produse adjuvante sau ca suport in tratamentul unor afectiuni.
In fine, o categorie deosebit de importanta o reprezinta cei cu spirit antreprenorial, care doresc sa porneasca o afacere pe cont propriu dar fara a avea un capital semnificativ de pornire.
Strategia Calivita este de a oferi tuturor acestor grupuri informatiile necesare, adaptate la nevoile lor.
Oferta Calivita contine si o paleta foarte larga de cursuri. De la prezentari profesioniste ale beneficiilor consumului de produse, dedicate celor care vor sa aiba un stil de viata mai sanatos, pana la conferinte tinute de medici de prestigiu pentru un auditoriu profesional de terapeuti si medici.
Pentru cei care doresc sa isi dezvolte abilitatile personale, oferim cursuri de branding personal in online, marketing si comunicare, pana la conferinte de business tinute de cei mai performanti parteneri ai firmei si de traineri profesionisti.
Ce ne rezerva viitorul?
Toate aceste lucruri fac ca oferta Calivita sa fie la fel de proaspata si atractiva dupa aproape 30 de ani. Chiar daca structura si asteptarile clientilor s-au schimbat atat de mult, iar internetul si social media au remodelat complet mediu de afaceri.
Dar valorile si profesionalismul Calivita precum si dorinta oamenilor de a trai mai bine si sanatos si a fi parte dintr-o comunitate cu valori comune, compusa din oameni dornici sa se ajute intre ei, toate acestea au ramas aceleasi.
Raspunsul corect la aceasta intrebare reprezinta o adevarata provocare, in special in vremurile delicate pe care le traim.
Putem intui ca va continua succesiunea sau chiar suprapunerea diferitelor crize, asa cum se intampla deja. Insa este mai util sa vedem partea plina a paharului. Experienta de aproape trei decenii in gestionarea efectelor diferitelor crize ne face sa fim foarte optimisti.
In fiecare criza exista invingatori si invinsi, chiar si in domeniile cele mai afectate. Retrospectiv, se vede ca invingatorii au avut deschiderea necesara pentru a intelege ce se intampla in jurul lor si au reactionat rapid la schimbarile mediului inconjurator.
Dincolo de toate crizele prezente si viitoare, oamenii doresc din ce in ce mai mult sa aiba un mod de viata sanatos, cat mai verde si sustenabil. Sa consume produse naturale, certificate, sa fie parte dintr-o comunitate cu valori comune.
Vestea buna este ca ne aflam in segmentul economic potrivit pentru a face fata provocarilor viitorului. Dorinta de a trai mai bine si mai sanatos va ramane in continuare in topul prioritatilor. De aceea un numar atat de mare de oameni se alatura comunitatii Calivita in fiecare an.
Iar pentru cei care doresc sa isi dezvolte o afacere stabila, performanta, care sa se imbine perfect cu valorile si stilul lor de viata, avem toate instrumentele si abilitatile necesare pentru a-i sprijini si a le oferi cele mai bune solutii.
Acest articol a fost scris de...
