Antreprenoriat

4 pasi simpli pentru un profil profesional de Instagram

,,Eh, normal ca am creat un profil de Instagram pentru afacerea mea, dar publicul tinta nu se regaseste printre utilizatorii acestei platforme”. Suna cunoscut? Noua da! Nu de putine ori, avem impresia ca o platforma asemenea Instagram-ului si mai nou Tik-Tok-ului este accesata doar de publicul mai tanar care nu are putere de cumparare. Gresit. Aseaza-te comod in scaun si citeste urmatoarele randuri care te vor ajuta sa intelegi mai bine beneficiile Instagram-ului pentru afacerea ta, indiferent de nisa pe care o deservesti.

Ce este Instagram?

Instagram. O aplicatie la moda unde oamenii posteaza poze cu ceea ce mananca, locurile in care calatoresc sau cadourile pe care le primesc. Ei bine, da. Instagram este o platforma sau o aplicatie daca doresti, care incurajeaza, in principal, creativitatea si originalitatea prin continut video-grafic. Este locul in care creatorii de continut -influencerii- sunt urmariti de mii, poate sute de mii de oameni. De ce? Datorita faptului ca isi impartasesc experienta reala cu comunitatea lor. De-a lungul anilor, Instagram a devenit locul unde se formeaza o decizie de cumparare mult mai puternica decat in cazul altor platforme.

Multe branduri si afaceri locale au fost descoperite de catre consumatori cu ajutorul creatorilor de continut. Pe parcurs chiar au reusit sa se dezvolte si sa isi creeze la randul lor o comunitate datorită acestor colaborari. In ceea ce priveste segmentul de clienti, afla ca nu doar pustii de 20 de ani au cont de Instagram. Pe Instagram este chiar si mama sau matusa ta. Unchiul tau si de ce nu…animalutele de companie. Fie ca este folosita ca instrument de branding sau pur si simplu o modalitate de a castiga mai multi clienti, aceasta aplicatie este populara si in randul utilizatorilor datorita audientei mari pe care o ofera.

Publicul tau tinta este pe Instagram

Deci, a nu investi in Instagram doar pentru ca ai impresia ca utilizatorii acestei platforme nu se regasesc in publicul tau tinta este o mare greseala. Ei sunt acolo. Trebuie doar sa ajungi la ei si sa ii convertesti in clienti.

Ok. Acum ca am lamurit si partea cu consumatorii sa trecem la treburi mai serioase.

Ce ar trebui tu sa faci sa ai un profil atractiv si un continut care ,,sa fure ochii”.

1. Creaza-ti un cont (in cazul in care nu ai deja unul) si configureaza-ti profilul.

Ce presupune configurarea unui cont? Sa alegi un username cat mai simplu. Acelasi lucru este valabil si in cazul numelui, intrucat oamenii cauta mult mai des un brand/o persoana dupa nume, NU dupa username. Daca te-am bagat in ceata…

Username-ul este ,,link-ul” profilului tau de Instagram (de exemplu: www.instagram.com/ion.popescu45 -username: ion.popescu45-). Numele este cel care apare sub fotografia de profil (de exemplu: Ion Popescu). Dupa ce ai ales un username si un nume, vei seta o fotografie de profil. Nu uita sa tii cont de dimensiuni, intrucat acestea sunt mai mici pe Instagram si se actualizeaza periodic.

2. Vorbeste despre tine sau despre afacerea ta.

Daca  te-ai hotarat sa creezi o pagina de business pentru tine sau una pentru afacerea ta, campul alocat ,,Descrierii/Bios” este extrem de important. In principal pentru a te diferentia de cei care activeaza in aceeasi nisa ca tine. Incearca sa creezi o poveste din 2 fraze si sa ii ajuti pe cei care te urmaresc sa inteleaga cu ce te ocupi. De asemenea, ar trebui sa alegi si domeniul afacerii tale: sanatate, frumusete, lifestyle, calatorii etc.

Nu uita sa iti transformi contul personal in unul profesional pentru a avea acces la mai multe resurse de crestere a afacerii.
Setari-Cont-Schimba tipul contului-Schimba la contul de creator

Foloseste instrumentele creative

3. Creeaza continut atractiv.
De la postari in flux si pana la videoclipuri scurte, Instagram iti va pune la dispozitie mai multe variante prin care poti crea continut.

a. Postari in feed.
Adica acele postari care iti apar in meniul Acasa. Incearca ca acest tip de postari sa fie constant, daca nu o data pe zi, macar o postare o data la doua zile. Pozele pe care le alegi ar trebui sa fie calitative si cat mai ,,aerisite” pentru a nu da impresia de dezordine. O poza cu multe elemente vizuale este mai greu de urmarit si nu poate exprima in totalitate ,,valoarea” produsului sau serviciului tau. De asemenea, incearca ca poza respectiva sa surprinda cat mai mult realitatea. Poti face o poza calitativa, dar sa nu surprinzi esenta produsului (un complex de vitamine pentru imunitate, pus langa un telefon mobil – care este legatura?).

b. Povesti/Stories.
Aici se intampla magia. Povestile sunt cel mai util instrument de business cand vine vorba de formarea engagementului. Ele raman vizibile timp de 24 de ore, iar mai apoi pot fi salvate in sectiune de Highlights (repere) pentru o perioada nelimitata. Aceste povesti vin la pachet cu stickere, sondaje de opinie, Q&A (intrebari si raspunsuri), efecte sau filtre etc. Astazi poti crea un Quiz in care sa iti provoci comunitatea sa aleaga raspunsul corect: In ce an s-a format compania X?, Pentru ce este buna vitamina C? s.a.m.d. Sky is the limit, cum s-ar spune, la acest capitol. Experimenteaza! Cu siguranta vei ramane placut surprins de interesul comunitatii tale vis-a-vis de acest tip de interactiune.
Avantajul povestilor? Un numar mai mare de oameni iti vor vizualiza povestea, in comparatie cu postarile din feed.

Continutul video este la mare cautare

c. Reels si IGTV.
Reels -compilatii video- este o functie deja incorporata in aplicatia Instagram si este definita prin acele videoclipuri scurte, de maximum 60 de secunde. Poti vizualiza reels-urile altor utilizatori, chiar daca nu ii urmaresti, cu ajutorul celui de-al 3-lea buton din partea de jos a aplicatiei. Astfel te poti inspira sa creezi si tu. Cu ajutorul butonului plus, din partea de sus a aplicatiei, vei putea adauga si tu un reels, pe care l-ai filmat in prealabil sau pe care il vei filma in acel moment. Asemenea sectiunii de povesti, si cea de reels vine la pachet cu o serie de instrumente care te vor ajuta in editarea videoclipului.

Cu Instagram Reels poti sa:

Creezi si distribui videoclipuri de 60 de secunde.
Adaugi propriul sunet la videoclipuri sau sa alegi o melodie dintr-un catalog de muzica pus la dispozitie de Instagram.
Creezi videoclipuri de reactie la continutul altor utilizatori.

Daca cu Reels vei crea videoclipuri scurte, cu IGTV vei putea crea chiar un ,,mini serial”, deoarece ele pot fi mai lungi de 60 de secunde. Atentie. IGTV este o aplicatie separata pe care o vei descarca din Magazin Play sau App Store. Aceasta aplicatie este utila atunci cand ti-ai propus sa dezvolti o serie de episoade prin care sa impartasesti cu comunitatea ta tips&tricks fara a fi presat de timpul scurt in care ar trebui sa prezinti beneficiile sau modul de folosire.

Investeste in Instagram

4. Publicitate platita
Ai un profil ,,curat” cu poze de calitate, postezi des, incurajezi interactiunea prin postari si stories, ba chiar ai creat si un reels. Ce mai ramane de facut? Investeste in publicitatea platita, fie prin Instagram Ads, fie prin Influencer Marketing. Daca cu prima optiunea esti deja familiarizat datorita Facebook-ului, cea de-a doua este asemenea cautarii acului in carul cu fan. Asocierea imaginii, produselor sau serviciilor cu o persoana publica cu o comunitatea puternica, presupune un proces aprofundat de research. Acesta poate face diferenta dintre succes sau esec. Alegerea persoanei potrivite iti va aduce un numar mare de urmaritori care se vor transforma, eventual, si in clienti, precum si vizibilitate in randul celor interesati. Rezultatul de la finalul colaborarii este cel care iti va arata daca aceasta a avut sau nu succesul asteptat, asa ca alege intelept.

Indiferent daca esti un antreprenor de succes, un Social Media Manager, un influencer in devenire, un iubitor de fotografie sau un utilizator obisnuit al retelelor sociale, Instagram este un loc minunat in care sa iti dezvolti afacerea si pasiunile. Cu peste un miliard de conturi inregistrate, Instagram, a devenit parte din viata noastra de zi cu zi. Toata lumea este pe Instagram, de la intreprinderi mici la cele mari si pana la artisti, fotografi sau institutii de stat.

Acest articol a fost scris de...